برای پخت تخم‌مرغ آب‌پز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای پخت تخم‌مرغ آب‌پز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

طرز تهیه تخم‌مرغ آب‌پز

۱.
برای درست کردن سه نوع تخم‌مرغ آب‌پز، روی سه عدد تخم‌مرغ عدد شش، هشت و دوازده را بنویسید. زمانی که آب به جوش آمد، به آن سرکه‌ی سفید اضافه کنید. سرکه‌ی سفید باعث می‌شود تا پوست تخم مرغ‌ها بعد از پختن راحت کنده شود و همچنین از ترک خوردن تخم‌مرغ‌ها جلوگیری می‌کند دقت کنید که مقدار آب باید تا روی تخم‌مرغ‌ها بیاد. زمانی که آب بجوش آمد تایمر را روشن کنید خیلی آرام تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی داخل آب قرار دهید.

اگر تخم مرغ‌ها سرد بودند یک دقیقه به زمان پخت آن‌ها اضافه کنید. شش دقیقه که گذشت، تخم‌مرغی که عدد شش روی آن نوشته شده بود را از ظرف خارج کنید و داخل آب سرد قرار دهید. دو دقیقه بعد تخم‌مرغی که روی آن عدد هشت نوشته شده را خارج کنید و در نهایت بعد از دوازده دقیقه تخم‌مرغ آخر را خارج کنید.
۲.
برای پوست گرفتن تخم‌مرغ سافت و عسلی بهتر است این کار را زیر شیر آب به آرامی انجام دهید، چون پوست گرفتن این نوع تخم‌مرغ سخت‌تر است. برای پوست گرفتن تخم‌مرغ نیمه‌عسلی بهتره که همه‌ی طرف تخم‌مرغ را روی یک سطح بکوبید در این صورت خیلی راحت پوست تخم‌مرغ جدا می‌شود. تخم‌مرغ سفت خیلی راحت پوست گرفته می‌شود. دقت کنید که تخم‌مرغ را هیچ وقت بیشتر از پانزده دقیقه نپزید چون دور زرده یک لایه‌ی تیره تشکیل می‌شود و میزان پروتئین تخم‌مرغ با پخت بیش از حد آن از بین می‌رود.

۳.
زمان برش تخم‌مرغ‌ها مشاهده می‌کنید که تخم‌مرغ عسلی زرده‌ی عسلی دارد و سفیده‌ی آن کاملا پخته است. زرده‌ی تخم‌مرغ نیمه‌عسلی کمی سفت‌تر از حالت عسلی هست و تخم‌مرغ سفت که کاملا پخته و برای تاپینگ انواع سالادها و الویه می‌توان از آن استفاده کرد.