5 فرق و مقایسه سرخ کن بدون روغن با هواپز و فربرقی (کدام را بخریم)

5 فرق و مقایسه سرخ کن بدون روغن با هواپز و فربرقی (کدام را بخریم)

در این مطلب، قصد داریم فرق سرخ‌ کن بدون روغن با هواپز و فربرقی و کاربردهای آن‌ها را بیان کنیم، تا بتوانید بر اساس نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین نکات مهمی را که باید در نظر داشته باشید هنگام خرید هر یک از این دستگاه‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید تا از تمام جوانب مهم این موضوع آگاه شوید و تصمیم بهتری برای خرید خود داشته باشید.

برای آنکه بتوانیم فرق سرخ کن بدون روغن با هواپز را به خوبی توضیح دهیم، ابتدا به بررسی دقیق هر کدام از دستگاه ها به طور جداگانه می‌پردازیم.

فرق سرخ کن بدون روغن با هواپز و فربرقی

هواپز چیست؟

هواپز یک دستگاه کوچک و کاربردی در آشپزخانه است که از هوای گرم برای پختن غذا استفاده می‌کند. با گردش هوای گرم در اطراف غذا، غذای ترد و بسیار خوشمزه تهیه می‌شود.

این دستگاه ابتدا توسط شرکت الکترونیک فیلیپس توسعه یافت و ثبت شد. به وسله‌ی هواپز و با استفاده از بخار آب و هوای داغ، می‌توان در عرض چند دقیقه یک غذای کاملاً پخته شده را برای شما آماده کرد. هواپز، از روغن برای آشپزی استفاده نمی‌کند و این از مزیت های این دستگاه محسوب می‌شود.

سرخ کن بدون روغن چیست؟

سرخ کن بدون روغن یک وسیله‌ی عالی برای پخت غذا با حرارت مناسب است. در استفاده از سرخ کن بدون روغن، با مقدار بسیار کمی از روغن، غذای شما بسیار عالی پخته و سرخ می‌شود. بنابراین، غذاهای تهیه شده با این دستگاه، علاوه بر طعم و رنگ بی‌نظیر، دارای حداقل میزان چربی هستند و برای سلامتی مضر نیستند.

فربرقی

فر برقی از هوای محبوس شده برای پخت غذا استفاده می‌کند. بعد از تنظیم درجه حرارت با استفاده از فن هایی که دارد، هوای گرم داخل فر را در تمام جهات پخش می‌کند و از این طریق به پخت غذای شما می‌‌پردازد.

5 فرق سرخ کن بدون روغن با هواپز و فربرقی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که روش پخت غذا با سرخ‌کن و هواپز و فربرقی یکسان است، اما در واقع، عملکرد این دستگاه‌ها بسیار متفاوت است.

هر کدام از این دستگاه‌ها ویژگی‌ها و کارایی‌های منحصر به فردی دارند. در ادامه از زوایای مختلف به مقایسه‌ی این دستگاه ها می‌پردازیم تا فرق سرخ کن بدون روغن با هواپز و فربرقی را به طور جزئی تری بررسی کنیم.

 1) سلامت غذا

این دستگاه ها به طور کلی بر اساس استفاده بسیار کم از روغن طراحی و ساخته شده‌اند، بنابراین غذای سالمی تحویل می‌دهند. هواپز بدون نیاز به روغن و با کمک هوا، پخت غذا را انجام می‌دهد و با کمترین میزان چربی در غذا، خیال ما را از طبخ راحت می‌کند.

در سرخ کن بدون روغن فقط در برخی موارد و آن هم به انتخاب خودتان برای خوشمزه تر شدن غذا می‌توان در حد یک قاشق روغن به کار برد. فر برقی هم غذای سالمی تحویل می‌دهد اما بیشتر برای پخت غذا به کار می‌رود و نمی‌تواند مثل سرخ کن بدون روغن، غذا را به خوبی سرخ کند.

2) فرق سرخ کن بدون روغن با هواپز و فربرقی از نظر طبخ غذا

اگر به دستگاهی نیاز دارید تا غذای شما را به خوبی سرخ کند، بهتر است سراغ سرخ کن بدون روغن بروید. هواپز بیشتر برای پخت بدون روغن غذا مناسب است و مناسب سرخ کردن نیست. هواپز انواع گوشت و مرغ و سبزیجات را به طور یکنواخت و با بخار هوا به خوبی می‌پزد. فر برقی هم برای پخت انواع نان و گوشت و سبزیجات مناسب است.

توجه داشته باشید که طبخ غذا در سرخ کن بدون روغن، بدون استفاده از روغن شبیه هواپز است. بنابراین فرق سرخ کن بدون روغن با هواپز در طبخ و مزه‌ی غذا، درصورت استفاده مقدار کمی از روغن در سرخ کن بدون روغن مشاهده می‌شود. در غیر این صورت و بدون استفاده از روغن این دو دستگاه تقریبا عملکرد یکسانی در طبخ غذا دارند.

3) تفاوت در زمان پخت

در بیان فرق سرخ‌کن بدون روغن با هواپز، زمان لازم برای پخت غذا مورد توجه قرار می‌گیرد. هواپز ممکن است زمان بیشتری برای پختن غذا نیاز داشته باشد، اما این موضوع برای افرادی که به سلامتی و کاهش مصرف روغن توجه دارند، اهمیت زیادی ندارد.

استفاده از هواپز به معنای ارائه‌ی مواد غذایی با ترکیب بهینه‌تر برای پخت است. در عوض، سرخ‌کن بدون روغن با استفاده از روغن و حرارت مایعات، غذاها را در زمان کوتاه‌تری آماده می‌کند. این ویژگی آن را به گزینه‌ای مطلوب برای افرادی می‌تبدیل کرده است که به سرعت در پخت غذا اهمیت می‌دهند.

4) نکات نگهداری و تمیزکاری

به منظور افزایش عمر دستگاه، تمیز کردن و نظافت مرتب آنها ضروری است. تمیز کردن سرخ بدون روغن آسان تر از هواپز و فربرقی است. فر برقی دارای قطعات بزرگ و گاهاً غیرقابل جدا شدن هستند که تمیز کردن آن را سخت می‌کند. هواپز قطعاتی دارد که امکان جدا شدن و شست‌و‌شو در ماشین ظرفشویی را دارد. بیشتر قطعات سرخ کن بدون روغن به راحتی جدا و شسته می‌شوند.

5) فرق سرخ کن بدون روغن با هواپز و فربرقی در امکانات تنظیم دما و زمان

هواپز از امکانات و کلید های تنظیم دما و زمان برخوردار است. هرچند این گزینه ها نسبت به سرخ کن بدون روغن کمی محدودتر هستند. اگر زمان آماده سازی غذا برای شما اهمیت بالایی دارد، سرخ کن بدون روغن گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود. فربرقی هم دارای کلیدها و گزینه های متنوع برای تنظیم دما و زمان می‌باشد، هرچند تنوع آن نسبت به دو دستگاه دیگر بیشتر است که فضای بیشتری که اشغال می‌کند را تا حدودی توجیه کرده.

سعی کردیم در این مقاله با ذکر دلایل و بررسی جزئی، فرق سرخ کن بدون روغن با هواپز و فربرقی را بیان کرده و شما عزیزان را در انتخاب دستگاه مورد نظرتان راهنمایی کرده باشیم.

در صورتی که قصد خرید یا اطلاع از قیمت لوازم برقی پخت و پز را دارید، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی خانگیتو دیدن فرمایید.